Merhaba Çocukluğum

Sadece bir saatliğine mümkün olsa idi; 
Çocukluğuma uzaktan seyretmek isterdim.
 Zamanda yolculuk yapanlar bizlerden çok uzaktalar.
Zamanda yolculuk var mı?dır yok mu?dur 
 İlerde olabilir mi?çoktan var mı?hiç olmayacak mı?bilmiyorum.
 Bildiğim emin olduğum zaman yolcusunun; 
Bu yazıyı hiç okumayacağı.
Çocukluğumu geçmişte sadece bir saat uzaktan sessizce seyretmek.
Ne kadar güçlü,yılmaz,inatçı,hayalperest,umutlu..
Gözleri ışıl ışıl parlayan çocukluğum. 
Dünya kurulduğu günden beri hep dünyadaymışım gibi; 
Yorgun,bitkin,günden güne soluyorum.
Pusulam çocukluğum olsa; 
Her odanın kapısının duvarında dua olurdu.
Dışarı çıkmak için oynamak için izin almak için
Önce Allah'a dua ederdim.Annem izin versin diye..
İzinde verirdi. 
Mahallenin dondurmacısı vardı.daha onun bulunduğu sokağa
Sapmadan dondurma kokusu gelirdi.önce kokusu sonra tadı.
Sayım yapılacağı zamanı sabırsızlıkla beklerdim.
Özgürce bisiklet sürerdim.araba olmazdı.
Göztepe,kadıköy,bağdat caddesi,bostancı,maltepeye kadar sürerdim. Mis gibi rüzgar eser hafiften kulaklarıma uğultusu gelirdi.
Salıncakla güneşi yakalayacağımı zannederdim. 
Yıldızlara uzanıp seçerdim.en sönük,en belirsiz olanı seçerdim. 
En parlak olanı herkes seçer..
Sen artık benim yıldızımsın derdim.hala da öğledir. 
Kaydırak tepeden güneş ısıtırdı.bende şort. 
Kayarken ayağım acır,yanar,yara olur.. 
Şimdiki kaydıraklar kaydırak değil ki!
Merdivenden çıkar en tepeden gözcü misali etrafı seyrederdim.
Erkek ile kızlar normal arkadaş olduğu zamanlar.
Denizle yakından tanıştığım ilk gün..
Kollukla denize girmiştim.baktım dalamıyorum..
Kollukları attım kumsala denize dalmıştım.
Genlerde yunusluk varmış demek. 
Kolluk olunca hep havada tutuyordu.sinir kapmıştım. 
Denizin maviliği,göğün maviliği bulutların bembeyaz oluşu.. 
Biri çamaşır suyu kullanmış gibi bembeyazdı.  
Beş,on dakikada bir anneme seslenir.. 
Para atsana derdim.bir atardı iki atardı..
Cola,cips,şeker,çamlıca gazoz saymakla bitmeyen istekler.
Büyüdükçe alın teri ile para kazanmak çalışmak.. 
Ne demekmiş anlıyorsun. 
Kızlar,erkekler maç yapardık.saymakla bitmeyen oyunlar..
Saymakla bitmeyen mutlu anlar.
Çocukluğumda bu kadar mutlu olmasaydım.. 
Belkide şimdi bu kadar yorgun olmama rağmen güçlü olamazdım. 
Pusulam çocukluğum olsa..yorgunluğum gider mi?
Dünya kurulduğu günden beri..
Dünyada gibi;hissediyorum kendimi..   
Merhaba çocukluğum.seni sessizce uzaktan seyretmenin 
Sevinç gözyaşını yaşıyorum.
                                                   
                                               ''Yeşim Gürses'' 

Zamanda Yolculuk Yapan Biri İçin Her Zaman Eski Zamandır 📓 Yeşim Gürses 📓

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

9

Geçmiş Zaman